Friday, October 1, 2010

Aurat Wanita

Kali ni Omar nak cerita sikit tentang aurat wanita pada masa kini . Musuh-musuh Islam tak henti-henti berusaha untuk menjauhkan wanita muslimah dari Agama Islam.Klik read more kalau nak tahu lagi..... Dua Golongan Yang Belum Pernah Dilihat Rasulullah Dan Telah Kita Lihat

Rasulullah Bersabda :
" Dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah aku lihat , yaitu : " satu kaum yang memiliki cambuk , seperti ekor sapi(lembu) untuk memukul manusia , dan para wanita yang berpakaian tetapi telanjang , berlenggak-lenggok(jalannya) , mengajarkan wanita berlenggak-lenggok , kepala mereka seperti puncuk unta yang miring , wanita seperti ini tidak sama sekali akan masuk ke syurga dan tidak akan mencium wanginya , walaupun wanginya tercium selama perjalanan ini dan ini (jauhnya)" (Hadis Riwayat Muslim)


berpakaian tetapi telanjang
mereka memakai pakaian yang tipis , sehingga kelihatan lekuk tubuhnya . Wanita seperti ini berpakaian pada hakikatnya telanjang .

kepala mereka seperti puncuk unta
Menyanggul rambutnya keatas (kebanyakan rambut sambungan dan pasangan , padahal Allah dan Rasul-Nya melaknat wanita yang menyambung rambutnya dan minta disambungkan) seperti punuk unta yang miring .

minyak wangi
Hendaklah tidak memakai minyak wangi , yang menyebabkan timbulnya fitnah , yaitu ransangan bagi lelaki-lelaki .

hijab / jilbab(tudung)
Hendaklah hijab / jilbab tersebut tidak sempit , ketat . Tidak membentuk lekuk tubuh dan aurat , maka jilbab harus luas dan lebar , sehingga tidak menimbulkan fitnah.




Categories:

0 comments:

Post a Comment